Wat The Knitwit Stable in de markt zet
Duurzame wollen kleding, zou je verwachten. En dat klopt: The Knitwit Stable maakt en verkoopt inderdaad wollen truien en mutsen. Maar de focus ligt op het beïnvloeden van de mindset in de (mode)industrie. Daartoe organiseert The Knitwit Stable allerlei workshops voor professionals in de modebranche, van studenten tot doorgewinterde entrepreneurs. Daarnaast biedt het bedrijf consultancy aan grote bedrijven. Met als doel hen te helpen hun duurzaamheidsbeleid te transformeren.
We ontwierpen een groeimotor
The Knitwit Stable vroeg ons zijn website te ontwerpen en ontwikkelen. De meeste bureaus zouden hebben aangeraden om vooral de dienstverlening in de etalage te zetten. Wij gooiden het over een andere boeg: maak je punt met adembenemende productfotografie. De kleuren, de modellen, de truien, allemaal weerspiegelen ze de natuur. Je kan de wol bijna vóélen.
Het design straalt kwaliteit en geloofwaardigheid uit. Een groot marketingbudget is er niet, dus de website speelt een cruciale rol in het binnenhalen van klanten. Dat betekent dat het eerste bezoek meteen raak moet zijn: The Knitwit Stable is the real deal.
Blijkbaar hebben we de juiste snaar geraakt. The Knitwit Stable wint aan momentum. De kat is uit de zak. Bekende kledingmerken zoals HUMANOID en Joe Merino hebben aangeklopt voor nieuwe productlijnen. En het bedrijf krijgt steeds meer media-aandacht. Zelfs de financiële sector zoekt de samenwerking.
Online verkoop stijgt gestaag
The Knitwit Stable collectie wordt goed verkocht! De website verweeft op geraffineerde wijze e-commerce en branding. Om nog meer uit het groeipotentieel van de e-commerce te halen, is de online shop direct gekoppeld aan de Facebook webshop; elk product wordt automatisch doorgeplaatst. En dat betekent: dubbele verkoopkansen.
Insteken, omslaan, doorhalen en af laten glijden
The Knitwit Stable is de proof of the pudding: het levende bewijs dat je met een strak samenspel van strategie, design en ontwikkeling een merk met een missie vleugels kan geven.