Sla navigatie over
Why mapping
Why mapping

Mapping maakt je wendbaar

Wil je als merk relevant blijven, moet je wendbaarheid organiseren. Leren en optimaliseren is dan dagelijkse routine. Doorlopend zoek je ruimte om je service te verbeteren. Uiteindelijk is het de optelsom van alle details die het verschil maakt tussen goed en geweldig.

Samenwerken om te versnellen

Snelheid van innovatie - en een korte time-to-market - zijn belangrijker dan ooit. In een wereld die versneld transformeert, wil je dat strategie, creativiteit, technologie en marketing doorlopend op elkaar worden afgestemd. Deze multidisciplinaire benadering staat centraal in onze manier van denken en doen. Relevante inzichten wil je op elk moment ter beschikking hebben en kunnen bijwerken. Mapping maakt het je makkelijk.

De definitie van mapping

Mapping verwijst naar de uitkomst van een co-creatieve workshop: een poster met de belangrijkste inzichten weergeeft. Het is een slim alternatief voor de traditionele rapportering. Stel jezelf de vraag hoe je in tijden van transformatie nieuwe inzichten verkrijgt en verankert in je organisatie. En hoe je die toegankelijk en begrijpelijk maakt voor relevante stakeholders? En als je wereld verandert, op welke manier breng je herziene inzichten aan het licht? Mapping biedt uitkomst.

Strategie leeft

Strategie geeft aan waar je naartoe gaat. En op welke manier. Wanneer je jouw dienstverlening wilt verbeteren, bedenk je dan hoeveel afdelingen, rollen, systemen, hulpmiddelen en processen er op elkaar moeten worden afgestemd. Elke dag weer. Daarom zien wij strategie niet als een resultaat, maar als een proces dat nooit af is.

De som van micro-strategieën

Er is niet één ultieme strategie. Moderne strategie maakt je wendbaar en bestaat uit vele micro-strategieën die als een geheel interacteren. Gedreven door digitalisering veranderen deze micro-strategieën van koers en beïnvloeden ze elkaar. Door de te vertalen naar maps, houden we focus en inzichten scherp. Wanneer ze veranderen, kunnen we ze eenvoudig aanpassen.

Gemakkelijk kennis delen

Maps zijn producten van hoge betrokkenheid. Alle deelnemers dragen bij en zijn in staat om de bredere context dieper in de organisatie te bespreken. Maps hebben ook een praktische waarde. Door ze regelmatig bij te werken en te delen met relevante stakeholders, versterk je de betrokkenheid van de hele organisatie. Nieuwe medewerkers verwelkomen? In een mum van tijd zijn ze up-to-date.

Bijdragen is eenvoudig

Bij het in kaart brengen van een dienst is multidisciplinaire betrokkenheid essentieel om tot gezamenlijke focus te komen. Daarom hebben we onze workshops ontdaan van vakjargon. Iedereen moet kunnen meedenken en bijdragen.

Ontdek de magie van mapping

Laten we een vrijblijvende workshop inplannen om de ambities van jouw merk te verkennen.

Neem contact op