Een introductie
AI Content
Artificiele Intelligentie (AI) is echt aan het knallen de laatste tijd. Een van de superkrachten is het genereren van geautomatiseerde content. Binnen een minuutje scant het programma allerlei bronnen en zet ze om in supergoed geschreven en onderbouwde content. Oké, het is misschien niet geoptimaliseerd voor publicatie, maar het is in ieder geval altijd uniek en een fijn vertrekpunt als je van te voren en goede message structuur hebt uitgedacht. Dit maakt het creëren van branded content veel makkelijker en betaalbaarder voor merken en marketeers. AI is echt een game changer voor content marketing!
Geen nice, maar need-to-have
Tja, soms heb je geen keuze. En dat geldt ook voor het aan de slag gaan met content marketing in het AI tijdperk. Als jij het niet doet, zal je concurrentie het wel doen en word je steeds verder naar achteren geduwd in de zoekresultaten. En dat wil je natuurlijk voorkomen.
De uitdaging
De wereld van AI wordt steeds toegankelijker voor iedereen. Dat betekent dat zelfs de lokale groenteboer nu geweldige content kan creëren over lokaal geteelde Bimi® Broccoli. Dat is leuk maar onvoldoende, want dit betekent dat iedereen nu goede content maakt en met elkaar concurreert om de aandacht van hun doelgroep te trekken. Dus, hoe maak je dan nog het verschil? Nou, dat doe je door gevonden te worden!
De oplossing
Veel goede content is niet fijn, maar uiteindelijk gaat het niet alleen om de kwantiteit. De kwaliteit van je content is belangrijk. Hoe goed is deze gericht op jouw ideale klant? Misschien nog belangrijker is de strategie erachter. Een goede strategie vertaalt jouw zakelijke doelstellingen naar een effectieve SEO-strategie die je constant blijft monitoren en optimaliseren. En dat is iets wat de lokale groenteboer waarschijnlijk niet kan, omdat hij geen tijd heeft met het ontwikkelen van gerichte content voor specifieke doelgroepen en behoeften. Met onze hulp kan jij dat wel en kun je ervoor zorgen dat jouw content gezien wordt door de juiste mensen op het juiste moment. Door jouw businessplannen en -doelstellingen door te vertalen in je SEO-strategie, neemt de effectiviteit toe en blijf je jouw concurrenten voor.
De uitvoering
Als merk wil je je natuurlijk richten op je core-business en niet te veel tijd en energie besteden aan content marketing. Maar het is wel belangrijk om deze tak van sport serieus te nemen. Gelukkig hebben wij bij New Story het proces van content marketing geperfectioneerd met behulp van AI-technologie. Hierdoor kun je met minimale inspanning strategisch gepositioneerde content ontwikkelen, publiceren en optimaliseren. Het proces is zo gestroomlijnd dat het je tijd en energie bespaart, terwijl het toch effectieve content oplevert die perfect past bij jouw zakelijke doelen en SEO-strategie. Dus focus je op je core-business en laat ons de content marketing voor je regelen!
Sprint Prep
In deze fase richten we eenmalig de structuur in die nodig is om gezamenlijk content te ontwikkelen, te monitoren en te optimaliseren. Als klant word je aangesloten op JIRA, ons systeem dat overhead voorkomt, waarmee je projecten kunt opzetten en de voortgang kunt bewaken. Bovendien zullen we in deze fase Google Analytics en conversie-tracking installeren.
Story planning
In deze fase creëren we een omgeving waarin we een backlog van verhalen onderhouden. Deze backlog wordt gevuld tijdens een periodieke (bijvoorbeeld maandelijkse) redactievergadering. We loggen de onderwerpen (blogs) en voorzien deze van doelgroepen en zoekwoorden. Dit maakt een agile aanpak mogelijk, waarbij merk en bureau het werk kunnen oppakken wanneer het het beste in ieders agenda past.
Maandelijkse Sprint
Afhankelijk van de hoeveelheid blogs die we afspreken, werken we in New Story in korte sprints waarin we expertises verenigen om met focus content te ontwikkelen, optimaliseren en plaatsen. Dat proces gaat als volgt: New Story levert een x-aantal onbewerkte blogs aan bij de klant. Klant maakt vervolgens keuzes en voert inhoudelijke verbeteringen door. Daarna integreert New Story zoekwoorden, cross-links en visuals, en plaatst de blogs online in jouw CMS. Het beheer en betaalde promotie van deze content via social media kanalen is uiteindelijk optioneel, maar raden we zeker aan.
Evaluatie sprints
Per kwartaal lopen we de tussentijdse resultaten en het proces door om te bekijken wat er goed gaat en wat er nog beter kan. We willen hier structureel zicht op houden.
Waarom New Story meer impact maakt
Het maken van content is vandaag relatief eenvoudig met alle AI-gedreven platformen. Maar wat heb je nodig om de impact van jouw content te vergroten? Je moet alle aspecten van content creatie optimaliseren. Het vergt:
- strategie die past bij je businessdoelstellingen;
- doelgroep relevant mediaplan;
- consistent design dat past bij je merk;
- duidelijke call-to-actions die bezoekers in beweging brengen;
- slimme funnels die efficiënt worden opgevolgd.
- doorlopend inzicht, monitoring en optimalisatie
Dit verlangt een cross-functioneel topteam dat op elkaar is ingespeeld. Bij New Story hebben we alle expertises in huis om ervoor te zorgen dat jouw content aanslaat en bijdraagt aan je merk.
De kosten van een AI Content Sprint
Bij New Story kun je voor een vaste maandelijkse fee onze AI Content service afnemen. Het goede nieuws is dat je na drie maanden alweer kunt opzeggen als het toch niet bevalt. En eerlijk gezegd, waarom zou het niet bevallen? Wij leveren namelijk veel kwalitatieve SEO-geoptimaliseerde content voor een zeer schappelijke prijs. De kosten zijn wel afhankelijk van de rol die wij innemen en de hoeveelheid content die we ontwikkelen. Maar daar komen we samen vast wel uit!
Rapportage
We vinden het belangrijk om de vooruitgang van ons werk meetbaar te maken. Zo weten we namelijk of we op de goede weg zitten en waar we eventueel nog verbeteringen kunnen aanbrengen. Daarom sturen we elke maand een Google Data Studio rapportage met de resultaten van de gepubliceerde content. Samen kijken we naar verschillende metrics, afhankelijk van de kanalen die we hebben ingezet.
Starten met AI Content?
Wil je starten met de AI Content Sprint en de online content van jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen? Let’s give it a try! Neem contact op met Maryse Barnhoorn van New Story. Samen bereiken we je doelgroep en vertellen we verhalen die zij wil horen.
Wat kunnen wij voor je doen?
Vul onderstaand formulier in wanneer je graag meer informatie wil of even contact wil met New Story.
Zelf aan de slag met SEO?
Download onze gratis whitepaper. We leggen je uit hoe je in 7 eenvoudige stappen ijzersterke SEO teksten kunt schrijven die zorgen voor meer verkeer, leads en sales.
Meer weten?
Neem contact op met: