Algemene
Voorwaarden
Op deze pagina kun je de Algemene Voorwaarden van New Story B.V. lezen.
New Story B.V.
Erasmusweg 19
2202 CA Noordwijk
T +31 (0) 71 364 11 11
hello@newstory.nl
newstory.nl
1. Samenwerking en definities
Het bepaalde in deze algemene voorwaarden van New Story is onderdeel van de overeenkomst tussen New Story en de Klant. Dit betekent onder andere dat alle met een hoofdletter geschreven woorden dezelfde definities kennen als in de overeenkomst en de daarbij behorende bijlagen. In deze algemene voorwaarden hebben de volgende termen de hieronder opgenomen betekenis:
New Story
New Story B.V., gevestigd te Noordwijk en geregistreerd in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer: 28117309.
Klant
De natuurlijke persoon, handelend in beroep of bedrijf, of rechtspersoon die New Story verzoekt een offerte uit te brengen en/of een overeenkomst met New Story heeft gesloten.
Product(en)
Alle door New Story voor of aan de Klant te leveren of geleverde producten.
Dienst(en)
Alle door New Story voor of aan de Klant te leveren of geleverde diensten.
Voorwaarden
Deze algemene voorwaarden van New Story.
2. Samenwerken met New Story
2.1 Deze Voorwaarden zijn van toepassing op alle huidige en toekomstige diensten, overeenkomsten, uitgebrachte offertes en geaccepteerde Opdrachten van New Story. Algemene voorwaarden van de Klant binden New Story niet en de toepasselijkheid daarvan wordt hierbij voor zover nodig uitdrukkelijk van de hand gewezen. Afwijkingen van deze Voorwaarden gelden slechts indien New Story die afwijkingen schriftelijk heeft bevestigd.
2.2 Indien in een overeenkomst tussen New Story en de Klant wordt afgeweken van deze Voorwaarden, dan gelden de afspraken uit de overeenkomst tussen New Story en de Klant.
2.3. Het is New Story toegestaan de Voorwaarden eenzijdig te wijzigen met inachtneming van artikel 19 van deze algemene voorwaarden. De gewijzigde Voorwaarden gelden ook ten aanzien van reeds bestaande overeenkomsten tussen New Story en haar Klanten.
2.4. New Story zal zich steeds inspannen om de overeenkomst met Klant naar haar beste inzicht en vermogen uit te voeren.
2.5. Opdrachten worden uitsluitend door New Story aanvaard en uitgevoerd. De artikelen 7:404 en 7:407 lid 2 BW zijn niet van toepassing op de Opdracht(en). Het staat New Story vrij (een deel van) de Diensten te laten uitvoeren door derden.
3. Aanbiedingen en totstandkoming overeenkomsten
3.1. Alle offertes en aanbiedingen van New Story, zowel mondeling als schriftelijk, zijn vrijblijvend, tenzij New Story uitdrukkelijk een termijn voor aanvaarding heeft opgenomen.
3.2. Offertes en aanbiedingen van New Story zijn steeds gebaseerd op informatie zoals (vooraf) verstrekt door de Klant. Alle informatie die New Story nodig heeft voor uitvoering van de overeenkomst wordt door de Klant verstrekt en de Klant garandeert dat deze informatie volledig en juist is. Een overeenkomst met New Story komt tot stand door een schriftelijke bevestiging van New Story, met uitzondering van een Raamovereenkomst die door New Story en de Klant wordt ondertekend.
4. Prijzen en tarieven
4.1. Alle prijzen en tarieven zoals gecommuniceerd door New Story zijn exclusief BTW, toeslagen overige belastingen, taksen en/of andere heffingen die (mogelijk) worden geheven op de Producten en/of Diensten, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
4.2. De door New Story gehanteerde prijzen zijn afhankelijk van de Producten en/of Diensten die de Klant afneemt en staan daarom in de Opdracht(en) of een andere overeenkomst.
4.3. New Story is in ieder geval gerechtigd de prijzen eens per kalenderjaar op 1 januari te indexeren. New Story zal de prijswijziging minimaal 30 kalenderdagen van tevoren aankondigen.
4.4. De kosten voor licenties of andere diensten van derden worden apart gefactureerd, tenzij tussen New Story en de Klant schriftelijk anders overeengekomen.
4.5. Als na de datum van totstandkoming van de Opdracht of een andere overeenkomst één of meer kostprijsfactoren een verhoging ondergaan, dan kan New Story de overeengekomen prijs verhogen. New Story is voorts gerechtigd om een prijswijziging in de diensten van derden één-op-één door te rekenen aan de Klant.
4.6. Indien na de datum van totstandkoming van de overeenkomst één of meer kostprijsfactoren een verhoging ondergaan, kan New Story de overeengekomen prijs verhogen.
5. Betaling
5.1. New Story hanteert een betalingstermijn van 30 dagen voor de voldoening van de facturen. Indien de Klant deze betalingstermijn ongebruikt laat verstrijken, zal New Story de Klant eenmalig een betalingsherinnering sturen, die kwalificeert als ingebrekestelling. Daarbij zal New Story de Klant een nieuwe redelijke termijn bieden om over te gaan tot betaling. Die redelijke termijn bedraagt altijd 7 dagen. Na het verstrijken van deze 7 dagen, verkeert de Klant in verzuim.
5.2. Door het intreden van verzuim, verbeurt de Klant onmiddellijk een opeisbare rente gelijk aan 2,5% over het opeisbare bedrag, voor iedere maand (of een gedeelte daarvan, wat gelijkgesteld wordt met een gehele maand) dat betaling uitblijft, onverminderd het recht van New Story op volledige nakoming en/of schadevergoeding. Hiermee wordt uitdrukkelijk afgeweken van het bepaalde in artikel 6:92 BW.
5.3. Indien de Klant in verzuim is met de voldoening van een opeisbaar bedrag, maakt New Story daarnaast aanspraak op vergoeding van de buitengerechtelijke incassokosten. Deze kosten worden vastgesteld op een bedrag gelijk aan 15% van het opeisbare bedrag en met een minimum van EUR 250,-. Hiermee wordt afgeweken van het bepaalde in artikel 6:96 lid 4 BW en het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
5.4. In afwijking van de betalingstermijn als genoemd in artikel 5.1, kan New Story een (deel)betaling vooraf verlangen. Dat kan New Story ook nog verlangen, nadat de overeenkomst al tot stand is gekomen, maar de Producten en/of Diensten nog niet of deels zijn geleverd.
5.5. Indien en zodra het verzuim van de Klant is ingetreden, is New Story gerechtigd haar verplichtingen onder de overeenkomst op te schorten. Indien New Story Diensten, waaronder o.a. hosting van software en/of databases, verleent aan de Klant, is New Story gerechtigd om de hosting van de software en/of databases offline te halen tot het moment dat de Klant heeft voldaan aan al haar betalingsverplichtingen (waaronder voldoening van tot dat moment openstaande rente en buitengerechtelijke kosten).
5.6. Eventuele bezwaren tegen de hoogte of inhoud van een factuur, afkeuringen (van sprints of fases) of andere bezwaren met betrekking tot de Diensten en Producten schorten de betalingsverplichting van de Klant niet op.
5.7. De Klant is niet gerechtigd tot verrekening.
6. Levering van Producten en/of Diensten
6.1. Alle door New Story genoemde termijnen voor door haar te leveren Producten en/of Diensten zijn indicatief. Dit betreffen geen fatale termijnen.
6.2. De Klant is verplicht de Producten en/of Diensten af te nemen op het moment dat deze hem ter beschikking worden gesteld.
6.3. Bij overschrijding van een door New Story gecommuniceerde termijn, informeert New Story de Klant zo spoedig mogelijk, maar is New Story in geen geval verplicht tot het vergoeden van enige schade die de Klant in dit verband mocht lijden.
6.4. Het is New Story toegestaan de Producten en/of Diensten in verschillende delen te leveren.
6.5. Als de Klant verschuldigde kosten niet (tijdig) aan New Story betaalt, dan behoudt New Story zich het recht voor om levering van de Producten, uitvoering van de Diensten en/of enige andere prestatie te weigeren totdat de Klant alle aan New Story verschuldigde bedragen heeft voldaan, onverminderd (en dus niet in de plaats van) andere rechten op grond van de wet of de overeenkomst.
6.6. Indien overeengekomen is dat de Diensten in sprints of fasen door New Story zullen worden uitgevoerd, is New Story gerechtigd de aanvang van de Diensten die tot een volgende sprint of fase behoren uit te stellen, totdat Klant de resultaten van de daaraan voorafgaande sprint of fase (schriftelijk) heeft goedgekeurd.
6.7. Het is de Klant niet toegestaan om een afkeuring in een latere sprint of fase te baseren op omstandigheden uit een eerdere sprint of fase.
7. Eigendomsvoorbehoud
7.1. Alle door New Story geleverde Producten, blijven eigendom van New Story totdat alle vorderingen die New Story op de Klant heeft of mocht verkrijgen uit hoofde van overeenkomsten tot het leveren van Producten (inclusief eventuele daarmee verband houdende (incasso)kosten en rente) volledig zijn betaald.
7.2. Klant is vóór bedoelde eigendomsovergang niet bevoegd de Producten, anders dan overeenkomstig zijn normale bedrijf en de normale bestemming van de Producten, te gebruiken, verkopen, af te leveren of anderszins te vervreemden.
7.3. Klant is verplicht de Producten die onder eigendomsvoorbehoud zijn afgeleverd zorgvuldig te bewaren.
8. Zekerheid
De Klant verplicht zich hierbij om op eerste verzoek van New Story aanvullende zekerheid voor haar betalingsverplichtingen ten opzichte van New Story te verstrekken. Aanvullende zekerheid kan bijvoorbeeld worden gevraagd indien de Klant aangeeft financiële problemen te hebben, in het verleden niet tijdig heeft betaald aan New Story of indien de kredietwaardigheid van de Klant naar oordeel van New Story niet voldoende is. New Story kan bij wijze van zekerheid betaling vooraf verlangen (voorschotbetaling) of verlangen dat de Klant een hoofdelijke medeschuldenaar of borg aanwijst. Deze opsomming is niet limitatief.
9. Beëindiging en annulering, stilzwijgende verlenging
9.1. Overeenkomsten tot het leveren van Producten en/of Diensten hebben een looptijd zoals vermeld in de overeenkomst.
9.2. New Story kan de overeenkomst te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een maand, zulks zonder dat zij tot enige schadevergoeding gehouden zal zijn.
9.3. Overeenkomsten voor bepaalde tijd tot het leveren van Producten en/of Diensten kunnen door de Klant niet tussentijds worden opgezegd, tenzij anders schriftelijk overeengekomen. De toepasselijkheid van artikel 7:408 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten. Behoudens voor zover partijen anders schriftelijk zijn overeengekomen, wordt de overeenkomst voor bepaalde tijd na afloop van de looptijd met dezelfde termijn stilzwijgend verlengd, tenzij de Klant uiterlijk vier (4) maanden voor het einde van de looptijd de overeenkomst schriftelijk opzegt.
9.4. De Klant kan de overeenkomst voor onbepaalde tijd beëindigen door een schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) jaar, tenzij anders schriftelijk overeengekomen. Beëindiging van de overeenkomst doet niets af aan de tot dat moment verschuldigde betalingsverplichtingen van de Klant.
9.5. In het geval dat:
- de Klant verzoekt tot het verlenen van surseance van betaling of het faillissement van de Klant wordt aangegeven door de Klant of aangevraagd wordt door één of meerdere van de schuldeisers van de Klant of indien de Klant een startverklaring in het kader van een WHOA-traject indient of verzoekt om een herstructureringsdeskundige ten behoeve van een WHOA-traject, of indien een schuldeiser van de Klant om benoeming van een herstructureringsdeskundige in het kader van een WHOA-traject verzoekt;
- aan de Klant voorlopige surseance van betaling wordt verleend of ingeval de Klant in staat van faillissement wordt verklaard, de rechtbank een herstructureringsdeskundige in het kader van een WHOA-traject benoemt of anderszins een WHOA-traject opent ten aanzien van de Klant;
- de Klant de vrije beschikking over haar vermogen en/of inkomsten geheel of gedeeltelijk verliest (c.q. onder curatele of bewind wordt geplaatst dan wel de schuldsanering van toepassing wordt);
- op (een deel van) de bezittingen of andere vermogensbestanddelen van de Klant (executoriaal) beslag wordt gelegd;
- de Klant zijn onderneming verkoopt of liquideert; en/of
- Klant haar verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt;
heeft New Story het recht de overeenkomst(en) zonder voorafgaande ingebrekestelling naar haar keuze op te zeggen of (gedeeltelijk) te ontbinden met onmiddellijke ingang, zulks zonder dat zij tot enige schadevergoeding of garantie gehouden zal zijn en onverminderd hetgeen New Story rechtens toekomt.
10. Klachten
10.1. De Klant is gehouden een Product en/of Dienst terstond na (op)levering nauwkeurig te controleren en te testen. Van gebreken dient de Klant onverwijld doch uiterlijk binnen 5 dagen na ontdekking schriftelijke mededeling te doen aan New Story, ook indien de gebreken nog nader onderzoek door de Klant behoeven.
10.2. De klacht dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat New Story in staat is adequaat te reageren.
10.3. De Klant is verplicht eventuele bezwaren tegen de hoogte of inhoud van facturen van New Story binnen 14 dagen schriftelijk te melden aan New Story. Indien de Klant niet tijdig klaagt, kan zij niet langer bezwaar maken en worden alle facturen, specificaties, omschrijvingen en prijzen geacht door de Klant te zijn goedgekeurd en bevestigd. 10.4. Indien de Klant tijdig heeft geklaagd, schort dit haar betalingsverplichtingen of overige verplichtingen voortvloeiend uit deze Voorwaarden en/of de overeenkomst niet op.
11. Aansprakelijkheid en vrijwaring
11.1. New Story is niet aansprakelijk voor schade, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid.
11.2. New Story is nooit aansprakelijk voor enige schade die het gevolg is van het ontbreken van informatie die Klant had kunnen verstrekken of van onjuiste informatie die is verstrekt door de Klant.1
1.3. Voor zover toch sprake is van aansprakelijkheid van New Story, geldt dat eventuele (buiten)contractuele aansprakelijkheid van New Story steeds is beperkt tot direct geleden schade. New Story is met andere woorden nooit aansprakelijk voor indirect geleden schade respectievelijk gevolgschade of andere indirecte schade zoals omzetschade of winstderving.
11.4. Eventuele (buiten)contractuele aansprakelijkheid van New Story is voorts beperkt tot het bedrag dat wordt uitgekeerd door de aansprakelijkheidsverzekeraar van New Story. Als om welke reden dan ook geen uitkering door de aansprakelijkheidsverzekeraar van New Story plaatsvindt, dan is een eventuele (buiten)contractuele aansprakelijkheid van New Story altijd beperkt tot het factuurbedrag van de laatste factuur.
11.5. New Story is niet aansprakelijk voor eventuele fouten of tekortkomingen van door haar ingeschakelde derden, producten en/of diensten van derden (waaronder ook software en databaselicenties). New Story is door de Klant gemachtigd om eventuele aansprakelijkheidsbeperkingen van derden te aanvaarden namens de Klant.
11.6. Behoudens het bepaalde in het overige van deze Voorwaarden bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren van de Klant jegens New Story één jaar gerekend vanaf het moment dat de Klant bekend is of behoorde te zijn met de schade.
11.7. De Klant vrijwaart New Story voor aanspraken van derden jegens New Story in verband met:
- schade ten gevolge van (vermeend) onrechtmatig of onzorgvuldig gebruik van de aan de Klant geleverde Producten/Diensten;
- schade ten gevolge van een gebrek in de door New Story geleverde Producten/ Diensten die door de Klant werden gebruikt, verwerkt, bewerkt, vermengd, behandeld, opgeslagen, gewijzigd of (door)geleverd onder toevoeging van of in samenhang met eigen producten van de Klant;
- inbreuken op rechten van intellectuele eigendom op alle door de Klant verstrekte materialen en/of gegevens die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt;
- schade ten gevolge van door de Klant opgeslagen data, informatie, website(s) en dergelijke.
12. Overmacht
12.1. New Story behoudt zich het recht voor nakoming van haar verplichtingen op te schorten indien sprake is van overmacht.
12.2. Van overmacht is in ieder geval sprake, indien ten gevolge van enige omstandigheid redelijkerwijze niet (meer) van New Story kan worden verlangd dat zij haar verplichting (verder) nakomt, ook al was die omstandigheid ten tijde van het aanvaarden van de opdracht voorzienbaar. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan (maar niet beperkt tot): storingen in de telecommunicatie-infrastructuur, licentieweigeringen en storingen in het bedrijf van New Story, (distrupted) denial of service aanvallen, stormschade en andere natuurrampen, pandemieën, uitsluitingen, oproep of oorlogsgevaar, ziekte van onvervangbare werknemers, werkstaking, overmacht en/of niet (tijdig) nakomen door de (software)leverancier(s) van New Story of andere ingeschakelde derden, brand en andere ongevallen in het bedrijf alsmede alle van overheidswege genomen of uitgevaardigde maatregelen en in het algemeen alle omstandigheden die buiten de invloedssfeer van New Story vallen.
12.3. Indien voornoemde opschorting langer dan 3 maanden heeft geduurd dan wel door New Story te voorzien is dat deze langer dan 3 maanden zal duren, heeft New Story het recht de overeenkomst (gedeeltelijk) te ontbinden, zonder dat de Klant een recht op schadevergoeding toekomt.
13. Intellectuele eigendom
13.1. De uit de overeenkomst met New Story voortvloeiende rechten van intellectueel eigendom, waaronder begrepen maar niet beperkt tot het merkenrecht, modellenrecht, octrooirecht en het auteursrecht, worden en blijven het intellectuele eigendom van New Story, tenzij tussen Partijen schriftelijk anders overeengekomen. Als voor de verkrijging van intellectuele eigendomsrechten door New Story – waaronder auteursrechten – een nadere akte is vereist, dan stemt de Klant nu alvast in met overdracht van ontstane intellectuele eigendomsrechten en vastlegging daarvan in een akte. New Story is en blijft rechthebbende van alle rechten ter zake van informatie, methodes, formules, technieken, processen, systemen en programma’s die door of voor New Story zijn ontwikkeld en die beschikbaar worden gesteld of worden medegedeeld aan de Klant.
13.2. Alle rechten van intellectuele eigendom op maatwerk komen aan New Story toe, behalve voor wat betreft de onderdelen die de Klant aan New Story ter beschikking stelt. Ten aanzien van die onderdelen verleent de Klant New Story (ook voor toekomstige diensten en mogelijkheden) een wereldwijd, onbeperkt, eeuwigdurend, kosteloos, niet-exclusief en sublicentieerbaar gebruiksrecht.
13.3. Alle door New Story verstrekte documenten en Producten, waaronder maar niet gelimiteerd tot adviezen, overeenkomsten, ontwerpen, drukwerk, artwork, software, apps, websites, prototypes of pilotversies, zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de Klant en mogen niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van New Story worden verveelvoudigd, gewijzigd, openbaar gemaakt of ter kennis van derden gebracht.
13.4. Bij overtreding van de verplichtingen uit hoofde van dit artikel 13, verbeurt de Klant een onmiddellijk opeisbare boete aan New Story van EUR 25.000 per overtreding, vermeerderd met een boete van EUR 5.000 voor iedere dag (of een gedeelte daarvan) dat een overtreding voortduurt, onverminderd het recht van New Story op nakoming en/of volledige schadevergoeding. Hiermee wordt uitdrukkelijk afgeweken van artikel 6:92 BW.
13.5. Indien New Story bij het verrichten van haar dienstverlening gebruik dient te maken van door de Klant verstrekte (bron)materialen die zijn beschermd door enig recht van intellectueel eigendom, garandeert de Klant dat hij beschikt over alle intellectuele eigendomsrechten en licenties die noodzakelijk zijn voor de verstrekking aan en het bedoelde gebruik door New Story in het kader van de overeenkomst.
14. Domeinnaamregistratie
14.1. Indien dit uitdrukkelijk is overeengekomen verzorgt New Story de registratie van domeinnamen en/of onderhoudt zij een domeinnaamserver voor de Klant. De Klant is bekend met de Algemene voorwaarden voor .nl-domeinnaamhouders van de SIDN (zie www.sidn.nl). De Klant is de rechthebbende ten aanzien van deze domeinnaam en is verantwoordelijk voor:
- het betalen van alle met de domeinnaam verband houdende vergoedingen en het verlengen van de inschrijving ter zake, en
- het voldoen aan alle technische, administratieve en overige vereisten die worden gesteld door de voor de registratie van de domeinnaam verantwoordelijke instantie.
14.2. De registratie van domeinnamen door New Story geschiedt volledig voor rekening en risico van de Klant. New Story aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid verband houdende met dergelijke registraties.
14.3. Een registratie vestigt geen merkenrechtelijke aanspraken of andere intellectuele eigendomsrechten op een domeinnaam. Eventuele (merkenrechtelijke) bescherming van een domeinnaam zal de Klant zelf moeten verzorgen. New Story is in geen geval aansprakelijk in geval van op intellectuele eigendomsrechten gebaseerde aanspraken van de Klant en/of derden op een domeinnaam.
15. Software en database licenties
15.1. Door New Story geleverde software- en/of databaselicenties afkomstig van derden, zijn onderworpen aan de licentievoorwaarden, garanties en verplichtingen die door deze derden worden opgelegd en maken deel uit van de overeenkomst tussen Klant en New Story. De Klant machtigt New Story om deze eventuele voorwaarden van derden namens hem te aanvaarden.
15.2. Voor zover New Story software en/of databases ten behoeve van de Klant beheert, ook indien zij worden gehost op de systemen van New Story of een door haar aangewezen derde, blijft de Klant zelf verantwoordelijk voor het gebruik van die software en/of databases.
15.3. De Klant stemt ermee in dat aan het gebruik van software en databases op een eigen website van de Klant, ook indien zij worden gehost via de systemen van New Story of een door haar aangewezen derde, aanvullende voorwaarden zijn of kunnen zijn verbonden, waaronder mede begrepen ten aanzien van de door Klant verschuldigde (licentie-)vergoedingen.
16. Geheimhouding
16.1. Alle door New Story verstrekte informatie, zoals de identiteit van door New Story ingeschakelde derden, maar ook informatie zoals adviezen, overeenkomsten en overige stukken waarvan de Klant redelijkerwijs kan begrijpen dat die stukken een vertrouwelijk karakter zouden kunnen hebben, zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt voor de uitvoering van de overeenkomst en mogen niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van New Story worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt of ter kennis van derden worden gebracht. Onder derden wordt ook begrepen werknemers of ondergeschikten van de betreffende partij die niet bij de uitvoering van de overeenkomst betrokken (hoeven te) zijn.
16.2. Bij overtreding van de verplichtingen uit hoofde van dit artikel 16, verbeurt de Klant een onmiddellijk opeisbare boete aan New Story van EUR 25.000 per overtreding, vermeerderd met een boete van EUR 5.000 voor iedere dag (of een gedeelte daarvan) dat een overtreding voortduurt, onverminderd het recht van New Story op nakoming en/of volledige schadevergoeding. Hiermee wordt uitdrukkelijk afgeweken van het bepaalde in artikel 6:92 BW.
17. Privacy
New Story spant zich in om de bij haar aanwezige persoonsgegevens te verwerken in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU) 2016/679. Meer informatie over de wijze waarop New Story omgaat met persoonsgegevens is opgenomen in de privacyverklaring van New Story zoals weergegeven op haar website: https://www.newstory.nl/legal.
18. Nietigheid
Als een bepaling of een deel van een bepaling van deze Voorwaarden nietig of onuitvoerbaar is c.q. door een bevoegde rechterlijke instantie nietig of niet-afdwingbaar wordt bevonden, dan laat deze nietigheid of niet-afdwingbaarheid de overige bepalingen of delen van deze bepalingen van deze Voorwaarden onverlet, welke alsdan alle volledig van kracht blijven. De Klant en New Story verbinden zich jegens elkaar tot zodanige wijziging of aanpassing van de desbetreffende bepaling(en), dat de daarmede beoogde strekking zoveel mogelijk gehandhaafd blijft. Een dergelijke wijziging of aanpassing zal eerst van kracht zijn, indien deze schriftelijk zal zijn vastgelegd.
19. Wijziging van deze algemene voorwaarden
Het is New Story toegestaan deze Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. De gewijzigde Voorwaarden gelden ook ten aanzien van reeds bestaande overeenkomsten tussen New Story en haar Klanten.
20. Toepasselijk recht
20.1. Op alle overeenkomsten, Opdrachten en werkzaamheden van New Story is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitgesloten.
20.2. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de rechtbank Den Haag, locatie Leiden.
Noordwijk | New Story
Datum laatste wijziging: 26 maart 2024
Meer weten?
Neem contact op met: