Sunny Cars
Het coderen van duurzaam brand design
Het eco-systeem van Sunny Cars groeit voortdurend, met nieuwe digitale diensten en een grote hoeveelheid content. Maar hoe zorgen we ervoor dat ons merk zich blijft ontwikkelen qua look en feel, zonder negatieve effecten op duizenden online pagina's?
Context
Sunny Cars is een van de snelst groeiende autoverhuurdiensten ter wereld, met meer dan 8000 locaties in ruim 120 landen. Ons succes is gebaseerd op een echte all-inclusive verhuurservice, die gebaseerd is op de herkenbare spanningen die veel zakenreizigers en vakantiegangers ervaren wanneer ze een auto huren op een luchthaven, in een stad, haven of treinstation.
Hoe houden we ons merk herkenbaar?
Bij veel autoverhuurdiensten lijkt de deal voor je huurauto fantastisch, totdat je bij de balie staat en allerlei extra verzekeringen moet afsluiten. Sunny Cars zorgt ervoor dat alles rondom de autohuur perfect geregeld is, zodat je krijgt wat je huurt. Als online speler zijn we sterk afhankelijk van onze groeiende online service. Maar het digitale landschap van Sunny Cars bevat veel voorgecodeerde oplossingen die moeten samenwerken met externe oplossingen. Dit heeft gevolgen voor onze frontend design code.
Oplossing
Component Based Design
Onze omgeving verandert voortdurend en onze oplossingen moeten elke dag worden onderhouden en verbeterd. Dit geldt voor zowel de back-end als de front-end code. We moeten ons frontend design robuust aanpakken, zodat toevoegingen of aanpassingen geen negatieve gevolgen hebben voor het platform en de customer journey.
Bij New Story zetten we in op Component Based Design. Hierbij creëren we ieder HTML/CSS-component, zoals een knop of een dropdown menu, en brengen we deze samen in een design systeem dat de krachten van Figma (ontwerp) en een HTML/CSS-bibliotheek combineert. Alle visuele componenten hebben ingebouwde intelligentie, waardoor ze zich automatisch kunnen aanpassen aan de omringende objecten en het apparaat waarop ze worden bekeken. Dit zorgt voor consistente merkaantrekkingskracht, ongeacht hoe snel ons platform en het omliggende digitale landschap verandert.
Continu waarde toevoegen
Bij Sunny Cars geloven we dat ons merkontwerp voortdurend aan evolutie onderhevig is en dat we ons design regelmatig moeten bijwerken om modern te blijven. Zo voorkomen we een compleet redesign, wat onnodig kostbaar en risicovol zou zijn. Door ons merkontwerp en alle daaruitvoortvloeiende assets regelmatig bij te werken, kunnen we voortdurend waarde toevoegen en ons merk laten evolueren.
Resultaten
- Kortere ontwikkelingscyclus
- Merkcontinuïteit
- Ontwerpcontinuïteit
- Bedrijfscontinuïteit
Meer weten?
Neem contact op met:
Bekijk enkele van onze cases die ons verhaal bewijzen, of ga naar het overzicht.