WIJdezorg 2028
Samen groeien in een snel veranderende wereld
Het is drie jaar terug als WIJdezorg een andere marketing- en communicatiekoers inslaat. In een wereld die steeds sneller digitaliseert, besluit ze voortvarend te investeren in een partnership met New Story. Het idee is om strategie, technologie en menselijkheid slim te verbinden - en tegelijkertijd de efficiëntie en slagkracht drastisch te vergroten. Vandaag plukt de zorgorganisatie daar zichtbaar de vruchten van.

Context
Als de samenwerking met het bestaande bureau van WIJdezorg in april 2025 op zijn eind loopt, bevindt de wereld zich in een interessant tijdsgewricht. Gedreven door AI gaan de technologische ontwikkelingen sneller dan ooit - en niet alleen in het marketing- en communicatielandschap. Aanvankelijk is WIJdezorg alleen op zoek naar een nieuwe creatieve partner als ze bij New Story aanklopt: digital agency dat dan een multidisciplinair team van 75 man telt, en naast een sterke strategische en creatieve tak, veel technologische kennis in huis heeft. Of ze nu direct bij elkaar passen? Gezonde twijfel heerst over en weer. Totdat ze beiden verder kijken dan vandaag.

Kunstmatige generatieve intelligentie is op dat moment al niet meer weg te denken. De mogelijkheden beginnen elke dag eindelozer te worden. Een fragment uit de talkshow Eva met Alexander Klöpping spreekt boekdelen. Het wordt versneld duidelijk dat ze de uitdaging waar WIJdezorg voor staat vanuit een toekomstgericht perspectief moeten bekijken. Dit is hét moment om samen met New Story technologische diepgang te integreren en de marcomkracht van WIJdezorg drastisch te vergroten. Niet door alles lukraak te automatiseren, maar vooral ook door de menselijke maat en kennis in nieuwe technologie te borgen.


Oplossing
De samenwerking tussen WIJdezorg en New Story brengt het beste van twee werelden samen: menselijke maat en digitale vernieuwing. Wat begint als een strategische koerswijziging, groeit uit tot een duurzaam communicatie-ecosysteem waarin co-creatie, AI-integratie, virtuele agents en consistent merkbeleid elkaar versterken. Het resultaat: slimme versnelling zonder concessies aan empathie of identiteit. De volgende wapenfeiten hebben we samen gerealiseerd.
AI als co-piloot, nooit als autopilot
Bij WIJdezorg wordt AI bewust beteugeld en als slimme copiloot ingezet. Het team maakt volop gebruik van de mogelijkheden die AI biedt, maar is altijd in controle over de koers: AI inspireert, verrijkt en versnelt, maar het is de mens die aan het stuur blijft. Nieuwe ideeën, tekstsuggesties of visuele voorstellen ontstaan altijd vanuit menselijke input, waarna AI meedenkt in plaats van overneemt. Dat gebeurt vanuit een duidelijke filosofie.
Technologie kan veel, maar zonder menselijke regie blijft het oppervlakkig. Door AI slim te integreren, realiseert het team van WIJdezorg meer snelheid, en tegelijkertijd een steilere leercurve. New Story schreef er in april 2025 een blog over: “Waarom jij de regisseur van jouw verhaal moet blijven.” Hoe beter je AI voedt, hoe beter het in staat is je van scherpe feedback te voorzien, hoe meer je kennis groeit. Het resultaat: scherpere campagnes, snellere iteraties en een steeds sterker communicatieprofiel.
Virtuele Agents: meer handen, minder overhead
Zoals Alexander Klöpping bij Eva illustreerde, werkt WIJdezorg nu al geruime tijd met 'Virtuele Agents': slimme, geautomatiseerde workflows die repetitieve taken ondersteunen. Via het slimme platform n8n wordt routinematig werk vereenvoudigd. Het team van WIJdezorg is onder andere uitgebreid met een virtuele marktanalist, marketeer, redacteur, tekstschrijver en huisstijlbewaker die ons helpen versnellen met het schrijven van marketingplannen, briefings, social media posts, blogs en nog veel meer. Ondertussen blijft het kernteam vrij om zich te focussen op creativiteit, regie en menselijke connectie.

Co-creatie sprints: samen meters maken
Versnelling is mooi, maar je moet het tempo wel bij kunnen houden en je processen daar anders op inrichten. Elke doorgewinterde communicatiespecialist weet dat er heel veel tijd verloren gaat in overdrachtsmomenten. Als het tempo met technologie drastisch wordt opgeschroefd, verworden briefings, creatieve voorstellen en onderbouwingen tot zand in de motor. Daarom werken WIJdezorg en New Story nu maandelijks samen in creatieve sprints waarin klant, bureau en AI steevast een maand vooruit werken. Dit zorgt voor rust in de samenwerking en creëert ruimte en aandacht voor de ad-hocwerkzaamheden die altijd om de hoek komen kijken. Deze worden soepel opgepakt door de centrale projectmanager bij New Story. Hoe dat precies werkt? Lees de blog: 200% meer kwaliteit, 300% meer output.
Corporate en employer branding gebundeld
Efficiëntie draait niet alleen om technologie. New Story heeft goed gekeken naar de naam WIJdezorg en de belofte die erin schuilt. Het opende de deuren naar een geïntegreerde corporate en wervingscampagne die van betekenis is voor cliënten, familie, mantelzorgers en medewerkers van WIJdezorg. Door de budgetten te bundelen, vergroot WIJdezorg nu vanuit één verhaal herkenbaarheid in de markt.

Datagedreven online marketing
Ook op het gebied van online marketing gaan de ontwikkelingen onverminderd snel door. Zo snel dat je als allround communicatiespecialist door de bomen het bos niet meer ziet. De technologische mogelijkheden en voorwaarden vanuit wet- en regelgeving vormen samen een ingewikkelde puzzel. Maar om het simpel te houden: bij online marketing gaat het in feite om het genereren van zoveel mogelijk kwalitatieve data. Door die slim en voor een deel geautomatiseerd te analyseren kun je campagnes doorlopend bijsturen en het succes ervan voorspelbaar maken. Zo kunnen we anno 2028 bij WIJdezorg bijna precies voorspellen wat het werven van een gemiddelde 'hire' kost: een stuk minder dan in 2025.
Resultaten
We zijn trots op wat we in drie jaar met WIJdezorg hebben bereikt. Wat aanvankelijk geen directe match leek, blijkt nu een toonaangevend voorbeeld voor hoe een middelgrote thuiszorgorganisatie dezelfde slagkracht kan organiseren als de grote reuzen om haar heen.
- WIJdezorg werkt geschat 300% efficiënter.
- Co-creatie sprints brengen rust: er is structuur, focus en doorlopend overzicht.
- WIJdezorg en het vaste aanspreekpunt bij New Story houden grip op voortgang.
- De output is flink toegenomen - van social posts tot complete campagnes.
- De doorlooptijden zijn aanzienlijk korter geworden.
- Het merk WIJdezorg klinkt consistenter dan ooit, zowel intern als extern.
- Het team groeit inhoudelijk mee, dankzij directe feedbackloops vanuit AI.
- WIJdezorg blijft up-to-date met nieuwe ontwikkelingen.
Wil je net als WIJdezorg ook een sprong naar de toekomst maken? Laat van je horen!
Meer weten?
Neem contact op met:
Bekijk enkele van onze cases die ons verhaal bewijzen, of ga naar het overzicht.